05 Απρίλιος 2020

RSS Facebook Twitter

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Τετάρτη, 12 Φεβρουάριος 2020 12:00

5 συμβουλές για καλή λειτουργία του εγκεφάλου

Η καλή λειτουργία του εγκεφάλου συνδέεται με τη διατροφή. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠOY), τα πάντα εξαρτώνται από την ποιότητα των συστατικών που λαμβάνεις με την κατανάλωση συγκεκριμένων τροφών. 

Η τροφή λειτουργεί τις πιο πολλές φορές σαν φαρμακευτικό σκεύασμα που επιδρά στη λειτουργία του εγκεφάλου. Και αυτό δεν το λέμε εμείς: Το αναφέρει ομάδα ερευνητών νευροχειρουργών και φυσιολόγων από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας στις ΗΠΑ. Δες παρακάτω ποιες τροφές θα σε βοηθήσουν να βελτιώσεις τις γνωστικές ικανότητες του εγκεφάλου σου, προστατεύοντάς τον από τις βλάβες και το γήρας.

Πες «όχι» στην πολλή ζάχαρη
Η κατανάλωση υπερβολικής ζάχαρης μέσω σνακ και ροφημάτων έχει συνδεθεί με θέματα υγείας και χρόνιες παθήσεις, ανάμεσα σε αυτά και η παρακμή της εγκεφαλικής λειτουργίας. Έρευνες έχουν δείξει ότι μια διατροφή «φορτωμένη» με ζάχαρη μπορεί να οδηγήσει σε κακή μνήμη και μειωμένο όγκο εγκεφάλου, ιδιαίτερα στην περιοχή που αποθηκεύεται η βραχυπρόθεσμη μνήμη. Μελέτη σε περισσότερους από 4.000 ανθρώπους από το Τμήμα Νευρολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Βοστόνης έδειξε ότι οι άνθρωποι που έπιναν πολλά αναψυκτικά είχαν χαμηλότερο όγκο εγκεφάλου και φτωχότερη μνήμη σε σύγκριση με τους ανθρώπους που κατανάλωναν λιγότερη ζάχαρη.

Δώσε στην κουρκουμίνη τη θέση που της αρμόζει
Η κουρκουμίνη, που τη βρίσκουμε στη ρίζα του κουρκουμά, είναι αντιοξειδωτικό με ισχυρή αντιφλεγμονώδη δράση. Πολλαπλές μελέτες σε ζώα έχουν δείξει ότι μειώνει την οξειδωτική βλάβη και τη φλεγμονή στον εγκέφαλο, καθώς και τις αμυλοειδείς πλάκες που, όταν συσσωρεύονται στους νευρώνες, προκαλούν το θάνατο των κυττάρων και των ιστών, οδηγώντας σταδιακά σε απώλεια μνήμης, σύμφωνα με έρευνα, επικεφαλής της οποίας είναι ο Alberto Serrano-Pozo από την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ.

Βάλε το κακάο στη διατροφή σου
Το αγαπημένο μας κακάο σου προσφέρει μια γερή δόση αντιοξειδωτικών (φλαβονοειδή), τα οποία είναι ιδιαίτερα ωφέλιμα για τον εγκέφαλο, ενισχύοντας την ανάπτυξη των αιμοφόρων αγγείων και των νευρώνων και αυξάνοντας την αιμάτωση σε σημεία που εμπλέκονται με τη μνήμη. Αυτό έδειξε μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Reading στο Ηνωμένο Βασίλειο και δε βρίσκουμε κανέναν λόγο να μην την πιστέψουμε, αφού όλοι αγαπάμε τη σοκολάτα! Για να αποκομίσεις όλες τις καλές ιδιότητες του κακάο, επίλεξε μαύρη σοκολάτα με περιεκτικότητα σε κακάο 70% ή και υψηλότερη.

Διατήρησε υγιές βάρος
Η διατήρηση φυσιολογικού σωματικού βάρους είναι απαραίτητη για την ευεξία σου και ένας από τους καλύτερους τρόπους για να βρίσκονται το σώμα και το μυαλό σου σε άριστη κατάσταση. Σε αρκετές μελέτες η παχυσαρκία αναδεικνύεται σε παράγοντα κινδύνου για γνωστική φθορά. Στην πραγματικότητα, μπορεί να προκαλέσει αλλαγές στα γονίδια που σχετίζονται με τη μνήμη στον εγκέφαλο επηρεάζοντάς την αρνητικά, σύμφωνα με έρευνα που έγινε από τον Frankie D. Heyward, από το Τμήμα Νευρολογίας του Πανεπιστημίου της Αλαμπάμας στις ΗΠΑ. Η παχυσαρκία μπορεί, επίσης, να επιφέρει αντίσταση στην ινσουλίνη και να δημιουργήσει φλεγμονή, δύο παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά τον εγκέφαλο.

Μείωσε τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες
Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων επεξεργασμένων υδατανθράκων (κέικ, δημητριακά, μπισκότα, λευκό ρύζι και λευκό ψωμί) μπορεί να είναι επιζήμια για την καλή λειτουργία του εγκεφάλου σου και, φυσικά, τη μνήμη σου. Αυτά τα τρόφιμα έχουν υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, που σημαίνει ότι ο οργανισμός «χωνεύει» αυτούς τους υδατάνθρακες γρήγορα οδηγώντας σε αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα. Μελέτη με επικεφαλής τον Jin Young Kim από το κέντρο Research Institute of Nursing Science της Κορέας έδειξε ότι η δυτική διατροφή, η οποία έχει υψηλή περιεκτικότητα σε επεξεργασμένους υδατάνθρακες, συνδέεται με την άνοια.

blog comments powered by Disqus
thesspress

thesspress

[email protected]